20 Mayıs 2020 Çarşamba

Roman yazmak istiyorum

Bir metin inşa etmeyi tasarlıyorsanız onun çimentosu, kumu, harcı olan kaideleri de bilmeniz gerekir. Yok ben hayatımı roman yapmak istiyorum diyorsanız, biyografi formatında mı yoksa otobiyografi formatında mı olacak seçiminizi yapın! Kaliteli bir kitap yazmak istiyorum! Eşdeğer eserleri mutlaka inceleyin!


Yazmak istediğiniz kitabın türünü belirlediniz. Alt türünü de belirlediniz.

Roman yazmak zor iştir ve çoğu yazarın nihai hedefi roman yazmaktır. Yaratıcı yazarlık kurslarında bile en büyük talebi roman yazarlığı görür.


Gazeteciler, blog yazarları, senaristler, çocuk kitabı yazarlarının hemen hepsi, tüm zorluklarına karşın roman yazmak ister. Macera ve polisiye romanlarının önemli ismi Elmore Leonard bugün yaşında hayatını kaybetti. New York Times gazetesi Leonard’tan iyi yazar olmak isteyenlere öğütlerini paylaşmasını istemişti. Hikayen, okuyanların bir işine yarasın.


Eğer okurlar öykünü okuduktan sonra, “Ee yani? Nasıl ki tarihi roman yazmak isteyen biri hikâyesinin geçeceği dönemi iyice araştırmak zorundaysa fantastik ve bilimkurgu alanında kalem oynatmak isteyen biri de araştırmasını aynı özenle yapmak, alanında yetkin olmak zorundadır.

Bunun yolu da sizden önce yazılan ve bu alanların başyapıtı sayılan eserleri okumak. Yayınevi aramadan önce okura ulaştırmak için BLOG yazıp, kitabımı internetten yayınlayarak insanlara ulaşmak istiyorum. Merhaba, ben bir roman yazdım. Eğer bir okur kitlesi edinebilirsem o zaman ben yayınevlerinin değil onlar kitabımjn peşinde koşar, diye düşünüyorum.


BLOG ve sosyal medya konusunda sıfırım. Eh birkaç tane yazılı romanda tozlu raflarımda duruyor yani bu yazma süreci hakkında az da olsa bilgim var.


Yazmak aslında insanlığın doğasında olan bir şey bana kalırsa. Ders videosu da sizlerle keyifli seyirler dilerim.


Günümüzde belirli meslek gruplarında kariyer yapmak için kitap çıkarmak neredeyse zorunlu hale gelmiştir. Kitap yazdırmak istiyorum ! Hayatımı yazmak istiyorum! Her insan başlı başına bir eserdir. Otobiyografi Romanı “Yayınevlerinden sürekli ret yediğim ve hayatımı anlattığım bir otobiyografi romanım vardı.


Yayın danışmanlığı yapması için yardım istedim. Hocam bu yazdığın roman değil, iznin olursa yeniden yazacağım’ diyerek başlarda canımı sıktı. Sizlere basit adımda nasıl kitap yazabileceğinizi anlatarak bu muhteşem uğraşa gönül vermenize ve herkese kendinizi ifade edebilmenize ön ayak olmak istiyoruz.


Bir Roman Yazmak ” atölyesinin okuma ağırlıklı bir atölye olmasından ziyade ‘ roman yazmak istiyorum ’ diyen katılımcıların paylaşmak istediği bir romanı oluşturan bileşenleri, yazar adayının kafasında oluşturmak olduğunu” söyleyen Gülce Başer, atölye süresinin ay olacağını fakat talepler doğrultusunda asıl hedefinin çalışmanın ay sürmesi. Roman mı, şiir mi, deneme mi, biyografi mi, hikaye mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az. Misafir - Masaüst. Birçok insan “kitap yazmak istiyorum ne yapmalıyım” diye sorar ya da “bir zamanlar ben de şiir yazardım” der ama çoğu insan buna cesaret edemez.


Zira iyi bir okur olduğumu, iyi bir tahlil yeteneğimin olduğunu düşünüyorum ve yazar arkadaşlarıma “eleştiri” konusunda destek oluyorum. Yani ana hattı belli oluyor yavaş yavaş. Fantastik roman yazmak istiyorum Koronavirüs Özel. Bir kitabı yazmak için emek harcamalı, zaman vermeli, düşünmeli, araştırmalı, fikir almalı ve eleştiri beklemelisiniz.


Listemizdeki araçlar yazımınızı kolaylaştıran oldukça hoş imkanlar sağlayan alanlardan öte gidemezler. Senaryo yazmak zor iştir ve senaryo, bir filmin her şeyidir.


Genelde insanlar görüntüye ve oyunculuğa daha önem verirler, ancak iyi bir senaryo olmadan iyi bir film çıkması pek muhtemel değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder