26 Eylül 2017 Salı

Tapu vekaleti için gerekli belgeler

Peki, tapu vekaleti için gerekli belgeler nelerdir? Bu belgeyle kişiye genel yetki verilebileceği gibi, sınırlı yetkiler de verilebiliyor.


NOTERDE VEKALET VERMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER NELER? Noter vekaleti vermek için bazı belgeler ve bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır.


TC Kimlik bilgileri ile gerçekleştirilebilen vekalet işlemleri için fotoğraf ve karşıdaki kişinin bilgileri.

Ayrıca dilerseniz tapu kadastronun web sayfasından da randevu talebinde bulunabilirsiniz. Randevu alındıktan sonra gerekli belgelerin temin edilmesi halinde müracaat yapılabiliyor. Taşınmaza ait işlemler, gayrimenkullerin yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor.


Bir kişinin kendisi yerine seçtiği başka bir kişinin belirli hallerde işini halletmesi ve o işi sonuçlandırması için verdiği yazılı ve imzalı belgeye vekaletname adı veriliyor. Gerekli imzalar ve sözlü beyanlar bu odada yapıldıktan sonra, tapu son imza için tapu müdürü veya vekiline götürülerek imza işlemi yapılır.


Bu süreçte gerekli belgelere imza atılmasında tereddüt yaşanması veya sözlü sorulara net cevap verilmemesi durumda tapu yetkilisi satışın iptaline de karar verebilir. Ev, arsa, arazi, ticari.


Böylece vekalet atanmış oluyor.

Fotoğraflar orijinal baskı. Vekaletle tapu satışı için gerekli belgeler ! Vekâlet sözleşmesi, vekilin vekâlet verenin bir işini görmeyi veya işlemini yapmayı üstlendiği sözleşme oluyor. Sabah gazetesinde yer alan habere göre, bu dev. Peki, vekalet vermek için tam olarak hangi belgelere ihtiyaç duyulacak?


Tüzel Kişilerde Gerekli Evraklar Ev satarken hangi belgeler gerekli sorusu için alım- satım işleminin şahıs veya tüzel kişilere göre farklık gösterdiği belirtilmektedir. Bu nedenle sadece ehliyetiniz ile işlem tesis edemezsiniz. Diğer yandan tapu için gerekli evraklar alıcı ve satıcı açısından bazı farklar göstermektedir.


Devir işlemleri sırasında bir diğer önemli konu da ödeme ile ilgili nakit para veya çek gibi kıymetli evraklar konusunda alıcı ve satıcı arasındaki. Kişisel hakların şerhi için aranacak belgeler – Satışla birlikte tesis edilen geri alım hakkı(vefa),bağışla birlikte tesis edilen bağışlayana dönüş hakkı(rücu) ve rehinle birlikte tesis edilen serbest dereceden istifade hakkı için resmi senet.


Kat mülkiyeti tapusuna sahip olan bir gayrimenkulün tapu müdürlüğündeki satışlar için gerekli belgeler de şöyledir: Satılması istenen taşınmaza ait tapu senedi, satıcının ve alıcıların fotoğraflı nüfus cüzdanları, satıcının satıcıların birer, alıcının ikişer adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları. Alıcılarda gelmeyen olması.


Belediyede yetkili kişi, ada parsel numarası ve tapuya kayıtlı isim. Gayrimenkul alım satım işlemleri için gerekli belgeler ile birlikte tapu dairesine gidilmesi gerekiyor.


Tapuda alım satım için gerekli evraklar ! Evrakların teslim edilmesi ve tapu masraflarının ödenmesi halinde tapu devir işlemleri gerçekleşiyor.

Yetki Belgesi, vasi kararı, vekâletname vb. Bu nedenden dolayı evrakların eksiksiz olarak temin edilmesi sürecin uzamaması için yararlı oluyor. Bir gayrimenkul almaya veya satmaya karar verdiğinizde, tapu işlemleri sırasında eksik veya yanlış evrak işinizin uzamasına sebep olabilir.


Bu tip sorunlar yaşamamak için hazırlıklı gitmekte yarar var. Belgelerinizi tamamlayarak tapu müdürlüğüne başvuru yapmanız halinde işleminiz gerçekleşecektir. Gereken belgeleri aşağıda listeliyoruz.


Tapu işlemlerinin sorunsuz ilerlemesi için Tapu Müdürlüğü tarafından talep edilen evrakların eksiksiz olarak hazırlanması gereklidir. Tapu başvuruları öğlene kadar olup, öğleden sonra tapu devir işlemleriniz yapılmaktadır. Tapu devir işlemlerinde taraflar bir başkasına vekalet vererek işlemin yapılmasını sağlayabiliyor.


Yani tapu devri yapacağınız gün başvuru için en geç saat 12:a kadar ilgili Tapu müdürlüğüne gitmeniz gerekir. Bir taşınmaz mal satın alacak olan kimselerin bu süreçte herhangi bir sorun yaşamaması adına bazı noktaları bilmesi ve hazırlıklı olması gerekiyor.


Tapu satış işlemlerinin gerçekleşmesi için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. TAPDK RUHSATI İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR. A) GERÇEK KİŞİ İÇİN İSTENEN BELGELER.


Belge başvurusunda bulunan kişi başvurusunu şahsen yada noter onaylı vekaletnameyi haiz vekili tarafından yapıyor olmalı. Başvuru sahibi veya vekalet sahibi yaşını doldurmuş olmalı. Aslı ibraz edilmesi şartıyla Nüfus cüzdanı fotokopisi. Talep konusu tapu işlemiyle ilgili tapu harçlarının ve döner sermaye hizmet bedelinin tahsilini sağlamakla yurt dışı tapu ve kadastro ataşelikleri yetkili ve sorumludur.


Tapu ve kadastro harçları taraflarca beyan edilen devir ve iktisap bedeli üzerinden Konsolosluklarımızda bulunan saymanlıklarca tahsil edilecektir. Yurt dışında yapılan işlemler için döner sermaye hizmet.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder